sábado, 31 de diciembre de 2011

Pensar i fer

Coneixement del Medi Natural:

Pensar i fer és un procés propi de l’individu que sorgeix a partir d’una curiositat, una pregunta, etc., i que finalment comporta un sorgiment d’idees (pensar) que acaben sent accions (fer).

Però a què ens referim amb aquestes dues paraules?
  • -    Fer à manipular, construir, experimentar, observar...
  • -    Pensar à recordar, reflexionar, verbalitzar, anticipar...

Això és el que hem anat fent al llarg de l’assignatura amb l’insecte pal!! L’hem observat, ens hem fet preguntes, hem tingut cura, hem parlat a classe sobre l’experiència, hem representat en un mural què passava per dins del cos de l’insecte pal, etc. Així doncs, a partir de l’insecte pal podem aprendre de tots els éssers vius en general construint un “model”, procés anomenat modelització. Un altre exemple és el que he llegit a l’article Observar i mantenir grills a l’aula per construir el model d’ésser viu, en el qual es parteix d’un grill per arribar al procés de modelització.

Durant aquest procés entre el pensar i el fer és el moment en el qual el docent ha de ser en un segon pla per tal d’afavorir el sorgiment de respostes que esperem per part dels infants, donant lloc a un ampli ventall de solucions, totes elles igual de vàlides depenent de cadascuna de les situacions i justificacions.

De manera que, com a futures mestres hem de tenir present que en ciències naturals el pensar i el fer estan estrictament relacionats ja que permet plantejar-se preguntes per posteriorment poder respondre-les, comprendre millor el món i aconseguir aprenentatges significatius.

No hay comentarios:

Publicar un comentario